">
تلویزیون چکاد

همزمان با برگزاری نشست دوحه، مردم افغانستان امید به تغییرات مثبت دارند

122

همزمان با برگزاری نشست دوحه پیرامون افغانستان، شماری از ساکنان کابل انتظار دارند که این نشست بتواند بحران بشری جاری در افغانستان را کاهش دهد و موجب بهبود زندگی مردم شود.

ساکنان غرب کابل می‌گویند، انتظار دارند که دختران و زنان بتوانند بار دیگر به کار و تحصیلات خود ادامه دهند و زمینه کار و آموزش برای آن‌ها همانند دو سال پیش فراهم شود.

این افراد می‌گویند، انتظار مردم افغانستان از کشورهای همسایه و سازمان ملل این است که بتوانند طالبان را قناعت بدهند و از هر راهی که ممکن است ممنوعیت تحصیل و کار زنان و دختران برداشته شود، چرا که هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند بدون آموزش و تحصیل زنان پیشرفت کند.

عده‌ای دیگر بر این باورند که سرنوشت دختران و زنان باید در این نشست مشخص شود، مکاتب و دانشگاه‌ها به روی آن‌ها باز شود و کشورهای شرکت‌کننده در این نشست گام‌های مهم و مثبت در مسیر برداشتن ممنوعیت‌ها بردارند.

همزمان، آگاهان و فعالان امور اجتماعی می‌گویند، تشکیل حکومت فراگیر و رفع محدودیت‌های به وجود آمده در افغانستان از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان در این نشست است.

این در حالی است که نشست دوحه از امروز پشت درهای بسته به مدت دوروز به ریاست دبیرکل سازمان ملل و حضور ۲۵ نماینده ویژه کشورهای مختلف در امور افغانستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.