">
تلویزیون چکاد

ساکنان کابل از نبود داکتر مسلکی در شفاخانه‌های خصوصی شکایت دارند

181

شماری از شهروندان افغان در کابل می‌گویند، نبود داکتر مسلکی در شفاخانه‌های خصوصی به یک معضل بزرگ برای آن‌ها تبدیل شده است.

یکی از ساکنان منطقه تایمنی در شهر کابل می‌گوید، به دلیل نبود داکتر مسلکی در شفاخانه‌ها، چهره دخترش که به تازگی عمل شده دچار تغییر شده است.

ساکنان ولسوالی پغمان ولایت کابل نیز نسبت به نبود داکتر مسلکی در شفاخانه محلی شکایت کرده و می‌گویند، چندین بار به شفاخانه خصوصی محلی خود مراجعه کرده‌اند، اما به دلیل نبود داکتران مسلکی و تجهیزات فنی، بیماری تشخیص داده نمی‌شود و بیماران به مرگ نزدیک‌تر می‌شوند.

ساکنان منطقه دشت برچی کابل نیز می‌گویند، بسیاری از داکتران در این شفاخانه و شفاخانه‌های دیگر شهر کابل تجربه کافی ندارند و نمی‌توانند از دستگاه‌ها به درستی استفاده کنند.

این در حالی است که وزارت صحت عامه ادعای نبود داکتر مسلکی در شفاخانه‌های خصوصی را رد کرده و می‌گوید که برای ارتقای ظرفیت داکتران در این شهر تلاش خواهد کرد.

مسوولان وزارت صحت عامه طالبان می‌گویند، تاکنون سه هزار و ۵۰۰ شفاخانه در شهر کابل نظارت شده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است، ‌پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، بسیاری از افراد مسلکی در زمینه‌های مختلف به دلیل ناامیدی نسبت به آینده کشور را ترک کردند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.