">
تلویزیون چکاد

مردم در صف‌های ماهانه، اما طالبان بدون نوبت پاسپورت می‌گیرند

180

شماری از متقاضیان پاسپورت در ولایت غزنی می‌گویند، روند توزیع پاسپورت از سوی طالبان شفاف نیست و افرادی که جزو گروه طالبان هستند با سرعت بیشتری پاسپورت می‌گیرند.

این افراد می‌گویند، متقاضیانی که غیرنظامی هستند و جزو گروه طالبان نبوده‌اند باید ماه‌ها در انتظار نوبت باشند و برای طی مراحل اسناد خود باید ماه‌ها رفت‌وآمد کنند، اما جنگجویان طالبان و آشنایان آن‌ها بدون ثبت‌نام قبلی پاسپورت می‌گیرند.

مردم در غزنی از طالبان می‌خواهند تا از واسطه‌بازی جلوگیری کنند و قانون را به صورت عادلانه و یکسان برای همه تطبیق کنند.

با این حال، بعضی منابع می‌گویند، کارمندان اداره پاسپورت غزنی به گونه شفاهی دستور دریافت کرده‌اند که به افراد طالبان به صورت امتیازی پاسپورت بدهند و نگذارند که این افراد وقت خود را در صف مردم عادی افغان تلف کنند.

منابع در اداره پاسپورت غزنی می‌گویند، زمانی که یک عضو طالبان به اداره مراجعه می‌کند تنها کارت خود را نشان می‌دهد که جزو نیروهای کدام قوماندان این گروه است و به سرعت کارهای او به اتمام می‌رسد.

این در حالی است که با سرنگونی نظام جمهوریت، درخواست پاسپورت در کشور چندین برابر شده و گمانه‌زنی‌هایی از اتمام کتابچه‌های پاسپورت در کشور وجود دارد و این احتمال می‌رود که روند توزیع پاسپورت بار دیگر متوقف شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.