">
تلویزیون چکاد

زمزمه‌های توقف روند توزیع پاسپورت؛ مردم افغانستان سرگردان هستند

176

روند توزیع پاسپورت در کابل و شماری از ولایت‌های کشور که پس از حدود پنج ماه توقف از تاریخ ده حوت سال گذشته آغاز شده بود اکنون با خطر توقف دوباره مواجه شده است.

در حالی که ریاست پاسپورت از توزیع روزانه ده هزار جلد پاسپورت در کشور خبر می‌دهد، متقاضیان از کندی روند توزیع به شدت انتقاد دارند.

بسیاری از این افراد می‌گویند که نگران توقف دوباره این روند هستند، چرا که بسیاری از افرادی که سال گذشته برای دریافت پاسپورت درخواست داده بودند تاکنون موفق به دریافت نشده‌اند و خواستار اطمینان طالبان از وجود کتابچه‌های خام پاسپورت هستند.

همزمان، زمزمه‌هایی از اتمام کتابچه‌های پاسپورت در کشور شنیده می‌شود و مردم می‌گویند، کتابچه‌های ده ساله پاسپورت به اتمام رسیده و طالبان رو به کتابچه‌های پنج ساله آورده‌اند که ممکن است ذخایر این کتابچه‌ها نیز رو به اتمام باشد.

این در حالی است که از زمان قدرت گرفتن طالبان در افغانستان تاکنون، روند توزیع پاسپورت سه بار برای چندین ماه متوقف شده است.

با وجود اینکه طالبان توقف این روند را به دلیل چالش‌های فنی عنوان کرده‌اند، اما بسیاری بر این باور هستند که اتمام ذخایر کتابچه‌های سفید پاسپورت و همچنین، اختلاف میان طالبان برسر تصدی کرسی این ریاست از مهم‌ترین عوامل هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.