">
تلویزیون چکاد

در یک سال گذشته، ده‌ها پناهجوی افغان در مسیرهای غیرقانونی جان باخته‌اند

138

بررسی‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که در جریان یک سال گذشته، بیشتر از ۱۴ رویداد مختلف برای پناهجویان افغان که از مسیرهای غیرقانونی قصد مهاجرت داشته‌اند روی داده است.

در جریان این رویدادها، دستکم ۱۴۵ شهروند افغان جان خود را از دست داده‌ و ده‌ها نفر هم به شدت زخمی شده و یا آسیب دیده‌اند.

با وجود اینکه طی ۲۰ سال گذشته پناهندگی و مهاجرت غیرقانونی به عنوان حقیقتی از افغانستان شکل گرفته، اما از زمانی که طالبان قدرت را به دست گرفته‌اند سطح ناامیدی در کشور افزایش یافته و مهاجرت غیرقانونی سرعت گرفته است.

در اولین روزهای حکومت طالبان در افغاستان، در سه رویداد مختلف پنج شهروند افغان جان باخته‌اند که چهار مورد در مرز ایران ثبت شده و یک مورد نیز در مرز مقدونیه گزارش شده است.

افزون بر این، ۱۴۰ مهاجر افغان نیز در ۱۱ رویداد دیگر در مسیرهای غیرقانونی در کشورهای ایتالیا، بلغارستان، ایران و مرز ترکیه کشته شده‌اند که شامل غرق شدن در دریا، حبس و خگی و برخورد موتر حامل این افراد با نیروهای نظامی و تیراندازی بوده است.

این در حالی است که از زمان روی کار آمدن طالبان در کشور، بار دیگر روند مهاجرت غیرقانونی شدت گرفته و بسیاری از جوانان افغان راه کشورهای خارجی را پیش گرفتند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.