">
تلویزیون چکاد

سربازان ترک در نقطه مرزی به سمت پناهجویان افغان تیراندازی کردند

214

منابع خبری از دل پناهجویانی که خود را به مرز ترکیه رسانده و قصد عبور از این کشور به مقصد اروپا را داشتند اعلام کردند، سربازان ترک به سمت پناهجویان تیراندازی کرده‌اند.

این منابع خبری تاکید ورزیده‌اند که در اثر تیراندازی نیروهای مرزی ترکیه به سمت پناهجویان در مرز مشترک این کشور با ایران، دستکم دو شهروند افغانستان جان خود را از دست داده و هفت نفر هم به شدت زخمی شده‌اند.

به گفته پناهجویان بازمانده از این رویداد، کسانی که جان خود را در این رویداد از دست داده‌اند ساکنان ولایت‌های جوزجان و فاریاب بودند.

این در حالی است که پیشتر وزارت امور مهاجرین طالبان اعلام کرده بود که در دیدار با جهاد ارگینای، سفیر ترکیه در افغانستان نسبت به بدرفتاری نیروهای مرزی ترکیه با پناهجویان افغان سخن گفته‌اند.

این وزارتخانه طالبان گفت، سفیر ترکیه اطمینان داده که نیروهای مرزی این کشور رفتار بدی با پناهجویان ندارند و هرگونه آزار و اذیت در این منطقه از سوی مخالفان دولت ترکیه انجام می‌شود.

قابل یادآوری است، به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان، بار دیگر موجی از ناامیدی در سراسر کشور گسترده شده و بسیاری از جوانان افغان به دلیل دلسردی از وطن خود و ناامیدی نسبت به آینده افغانستان زیر دست طالبان راه قاچاق و فرار از کشور را پیش می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.