">
تلویزیون چکاد

زنان مظلوم افغانستان کانون توجه امروز جهان؛ دختران افغان به طالبان: مکاتب را باز کنید

144

همزمان با روز جهانی همبستگی زنان، دختران افغان در ولایت‌های مرکزی از طالبان می‌خواهند تا دروازه مکاتب را به روی آن‌ها باز کنند.

این دانش‌آموزان که همانند بسیاری از زنان افغان از حقوق اولیه خود محروم شده‌اند می‌گویند، نزدیک به دو سال از ممنوعیت تحصیل دختران می‌گذرد و طالبان با وجود وعده‌های متعدد هنوز هم هیچ اقدامی در این راستا نکرده‌اند.

این دختران تاکید ورزیده‌اند که ادامه مسدود ماندن مکاتب به روی آن‌ها اثرات منفی خواهد داشت و باعث ایجاد ناامیدی و نگرانی در میان دانش‌آموزان می‌شود.

بهار، یکی از دانش‌آموزان محروم از تحصیل در شهر پلخمری می‌گوید، پس از فروپاشی نظام پیشین، طالبان به آن‌ها اجازه درس خواندن را نمی‌دهد و آن‌ها به شدت نسبت به آینده خود نگران هستند و نمی‌دانند که در آینده چطور زندگی خواهند کرد.

دانش‌آموزان بر این باورند که طالبان با بهانه کردن حجاب و نبود محیط متناسب با شریعت در تلاش هستند تا زنان را به صورت کامل از افغانستان حذف کنند.

ساکنان اکثر ولایت‌های افغانستان نیز می‌گویند که از مسدود ماندن مکاتب بسیار ناراحت هستند و با دیدن دختران خود که در کنج خانه گریه می‌کنند و هیچ امیدی ندارند رنج بسیاری می‌برند.

این در حالی است که طالبان هیچ توجهی به نگرانی‌های داخلی، انتقادات مردم افغانستان و خواسته‌های بیرونی ندارد و تنها روی موضع سرسخت در برابر زنان تاکید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.