">
تلویزیون چکاد

طالبان، سرکوب‌گرترین انسان‌های جهان در برابر حقوق زنان

183

همزمان با فرارسیدن هشتم مارچ، روز جهانی زن، رییس دفتر نمایندگی سازمان ملل می‌گوید، افغانستان زیر حاکمیت طالبان سرکوب‌گرترین کشور جهان در برابر حقوق زنان است.

رزا اوتونبایوا، رییس دفتر یوناما در افغانستان می‌گوید، تلاش‌های روشمند، عمدی و سازمان‌یافته طالبان برای حذف زنان از حوزه‌های عمومی بسیار ناراحت‌کننده و شوکه‌آور است.

در بیانیه این نمایندگی آمده است، در حالی که افغانستان گواه بزرگ‌ترین بحران‌های انسانی و اقتصادی در جهان است، حذف کردن نیمی از جمعیت این کشور از سوی طالبان خودآزاری ملی است.

خانم اوتونبایوا تاکید ورزید که سیاست‌های طالبان با هدف حذف زنان نه تنها دختران و زنان بلکه تمام ملت افغانستان را محکوم به فقر می‌کند و وابستگی این کشور به کمک‌های بشردوستانه در آینده را نیز تداوم می‌بخشد.

وی هشدار داد که تداوم این رفتار طالبان باعث می‌شود تا ملت افغانستان از جهان جدا و تنها شوند و این گروه باید سیاست‌های افراطی خود را در برابر حقوق زنان کنار بگذارد.

به باور سازمان ملل، محروم شدن زنان از حقوق اساسی خود می‌تواند به مواردی همچون خشونت‌های خانگی، ازدواج اجباری، خودکشی، فرزندآوری زودهنگام و بسیاری موارد ناخوشایند دیگر منجر شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.