">
تلویزیون چکاد

بی‌سرنوشتی نظامیان اردوی پیشین افغانستان که در هند گیر مانده‌اند

206

شماری از نظامیان اردوی پیشین افغانستان که پیش از سرنگونی دولت اشرف غنی به هند رفته بودند می‌گویند، در بی‌سرنوشتی باقی مانده‌اند.

این افراد می‌گویند، تعداد آن‌ها به ۴۵ نفر می‌رسد و به دلیل آنچه که بی‌توجهی مقامات افغان می‌خوانند در مقابل سفارت افغانستان در دهلی‌نو تجمع کرده‌اند.

آن‌ها تاکید ورزیده‌اند که سفیر افغانستان در هند باید به صورت شفاف و دقیق به آن‌ها در خصوصی سرنوشتی که دارند پاسخ بدهد.

این افراد می‌گویند، امکان ماندن در هند را ندارند، چرا که اسناد اقامتی ندارند و نمی‌توانند برای تامین نیازهای خود کار کنند و در عین حال، وزارت خارجه هند نیز ویزای آن‌ها را تامین نمی‌کند.

وی در ادامه افزود، با وجود اینکه در گذشته وعده‌های بسیاری به آن‌ها داده شده بود، اما هیچ کدام از آن‌ها عملیاتی نشده بودند و به بهانه‌های مختلف دولت هند قصد دارد که آن‌ها را از کشور بیرون کند.

این در حالی است که شماری از افسران قوای هوایی از جمله خلبانان که به صورت بازداشت‌گونه در تاجیکستان به سر می‌بردند، با یک هواپیما از سوی آمریکا به قطر منتقل شدند.

گفتنی است، شماری از نظامیان افغان در تاریخ دهم آگوست سال ۲۰۲۱ رهسپار هند شدند تا دوره‌های نظامی این کشور را بگذرانند، اما پس از اعزام آن‌ها تنها پنج روز بعد اشرف غنی از کابل فرار کرد و این کشور به دست طالبان افتاد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.