">
تلویزیون چکاد

هشدار رسانه وایس: افزایش حملات داعش علیه شهروندان چین در افغانستان

168

رسانه وایس در تازه‌ترین گزارش تحلیل خود نوشته است، داعش قصد دارد تا با بهره‌برداری از سرکوب مسلمانان ایغور در چین خود را بار دیگر در سطح بین‌الملل نشان دهد.

در نوشته این رسانه آمده است که داعش ماشین رسانه‌ای و تبلیغاتی خود را به سمت پکن جهت داده و شهروندان و منافع چین در افغانستان هدف حملات بیشتری در ماه‌های پیش‌رو قرار خواهند گرفت.

در گزارش این نشریه به تحلیل لوکاس وبر، پژوهشگر در حوزه کشورهای بدون دولت و سازمان‌های ستیزه‌جو اشاره شده و آمده است که مسئله ایغورها از بزرگ‌ترین موارد سرکوب مسلمانان است و داعش می‌تواند برای افزایش جذابیت خود از آن استفاده کند.

این در حالی است که داعش در ماه‌های اخیر موضع خصمانه‌ای در برابر کشور چین گرفته و تمام روایت‌های ضد چینی خود را در یک سند گردآوری کرده و در ۱۱۷ صفحه با تمرکز بر این کشور منتشر کرده است.

افزون بر این، این گروه روز گذشته نیز با انتشار ویدیویی ۴۸ دقیقه‌ای اعلام کرد که آزادسازی اقلیت مسلمان ایغور در چین بزرگ‌ترین هدف آن‌ها است.

در بخشی از این گزارش به حضور اتباع چینی در افغناستان اشاره شده و آمده است که داعش در نظر دارد با حمله به اتباع این کشور توانایی طالبان در تامین امنیت خارجی‌ها در کشور را زیر سوال ببرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.