">
تلویزیون چکاد

روزهای سخت زنان در افغانستان؛ طالبان قانع نمی‌شوند

161

از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان، محدودیت‌های گسترده‌ای علیه زنان وضع شده و این قشر از تحصیل و کار بازمانده‌اند و به طور همزمان، تلاش‌های جهانی که از همان روزهای اول انجام پذیرفته تاکنون نتیجه نداده است.

فعالان حقوق زن در افغانستان می‌گویند،‌ باید رویکردها برای قانع کردن طالبان در بخش دسترسی به کار و آموزش زنان تغییر کند چرا که تاکنون هیچ نتیجه‌ای به دست نرسیده است.

فروزان داوودزی، یکی از زنان معترض و فعال حقوق بشری می‌گوید، زنان شیوه اعتراض خود را تغییر خواهند داد و به جای گردهمایی خیابانی در اعتراض به طالبان، به رسم عنعنات افغانستان چادر سر کرده و به نزد بزرگان این گروه می‌روند و حق خود را طلب می‌کنند.

در عین حال، فعالان حقوق زن در کشور نسبت به رویکرد جامعه جهانی در بیشتر از ۱۸ ماه گذشته در پیوند به وضعیت زنان انتقاد کرده و می‌گویند، جامعه جهانی باید عملکرد خود را در برابر عدم رعایت حقوق زنان از سوی طالبان تغییر دهد.

شمایل توانا، یکی از زنان متعرض و فعال می‌گوید، زنان افغان از کشورهای جهان می‌خواهند تا در کنار زنان قرار بگیرند، هرچند که زنان افغان از جامعه جهانی به شدت ناامید شده‌اند.

این در حالی است که کمتر از یک ماه تا شروع سال تحصیلی جدید در افغانستان باقی مانده و دختران تا هنوز اجازه حضور در مکاتب بالاتر از صنف ششم و دانشگاه‌ها را نیافته‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.