">
تلویزیون چکاد

وزیر خارجه ایران خواستار افزایش کمک به این کشور در مدیریت بحران افغانستان شد

164

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، بحران بشری جدید نباید سبب فراموشی مسائل بشردوستانه افغانستان و تبعات آن بر کشورهای همسایه از جمله ایران شود.

او که با مسوولان نهادهای امدادرسان سازمان ملل از جمله دفتر سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو گفتگو می‌کرد افزود، با وجود افزایش ورود پناهجویان افغان به ایران، این کشور حمایت بسیار کمی دریافت کرده است.

بر اساس خبرنامه وزارت خارجه ایران، وزیر خارجه این کشور گفته است که در بیشتر از چهار دهه گذشته ایران میزبان میلیون‌ها افغان بوده است.

وی خاطرنشان ساخت، با در نظر گرفته افزایش هزینه‌های تحمیل شده بر ایران از ناحیه ورود پناهجویان افغان به این کشور طی سال‌های اخیر، کمک‌های بین‌المللی متناسب نبوده و حمایت‌های اندکی به ایران اختصاص یافته است.

آقای امیرعبداللهیان تصریح کرد که پس از تحولات گسترده طی یک و نیم سال گذشته، شهروندان افغان به گونه بی‌پیشینه‌ای به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

به باور این مقام ارشد ایرانی، تحریم‌های یک‌جانبه بر این کشور تاثیر بسیار مخربی بر انگیزه حامیان مالی جهت بردوش گرفتن بار میزبانی از شهروندان افغانستان شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.