">
تلویزیون چکاد

تاکید بر لزوم فشار بر طالبان در نشست کنگره ملی هزاره

150

در نشست دو روزه کنگره ملی هزاره که روز گذشته در شهر وین اتریش برگزار شد، برگزارکنندگان خواستار اعمال فشار بر طالبان شدند.

در این نشست، اشتراک‌کنندگان با تاکید بر ایجاد یک نظام قانونمند فراگیر و دموکراتیک گفتند، نظام فدرالی گزینه مناسبی برای افغانستان به عنوان کشوری با بافت قومی متفاوت است.

در نشست کنگره ملی هزاره، چندین حزب و سازمان مدنی مردم هزاره از کشورهای مختلف در اتریش جمع شدند و پیرامون مسائل برحال هزاره‌ها در افغانستان که در کنترل طالبان قرار دارد و جایگاه این کشور در آینده گفتگو کردند.

این احزاب و سازمان‌ها پس از سرنگونی حکومت پیشین از افغانستان خارج شده و اعضای آن‌ها در کشورهای مختلف پراکنده شدند و اکنون در خارج از کشور فعالیت دارند.

احزاب یاد شده اعلام کردند که بدون مشارکت تمام اقوام، هیچ فرایند و تصمیمی نمی‌تواند بحران امروز این کشور را برطرف کند و این امید را دارند که فشارهای بین‌المللی آنان را به این هدف برساند.

در این قطعنامه با اشاره به اینکه شماری از فعالان افغان خواستار افزایش تعامل کشورها با طالبان هستند گفته شد، باید به طالبان فشار بیشتری اعمال شود تا وضعیت موجود تغییر کند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.