">
تلویزیون چکاد

گزارش دیده‌بان حقوق بشر از کشتار هزاره‌ها به دست داعش

212

دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارش سالیانه خود اعلام کرده است که در نتیجه حملات داعش علیه قوم هزاره در افغانستان، دستکم ۷۰۰ نفر در جریان سال ۲۰۲۲ کشته و زخمی شده‌اند.

در گزارش این سازمان آمده است که ناکامی طالبان در تامین امنیت گروه‌های در معرض خطر و ارائه کمک‌های صحی به بازماندگان خانواده‌های قربانیان باعث شده تا آسیب‌های ناشی از این رویدادها به مراتب بیشتر شود.سیآسیب‌

دیده‌بان حقوق بشر تاکید ورزیده است که این حملات نه تنها ویرانی فوری به میان آورده، بلکه صدمات طولانی مدت و شدیدی را نیز متوجه خانواده‌های قربانیان کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که بسیاری از خانواده‌ها در این حملات نان‌آوران خود را از دست داده‌اند و یا هزینه‌های زیادی برای تداوی به آن‌ها تحمیل شده است.

در بخشی از این گزارش به حمله داعش به لیسه کاج در دشت برچی اشاره شده و گفته شده است که در این حمله ۵۳ دانش‌آموز کشته شدند و صدها نفر هم زخمی و معلول گشتند.

همچنین در این گزارش به موضوع محدودیت‌های اعمال شده از سوی طالبان بر رسانه‌ها پرداخته شده و آمده است که صدها رسانه در سال ۲۰۲۲ مسدود شده‌اند و تخمین زده می‌شود که ۸۰ فیصد از زنان خبرنگار در سراسر افغانستان از زمان تسلط طالبان بر این کشور از خبرنگاری کنار رفته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.