">
تلویزیون چکاد

پناهجویان اخراج شده از ترکیه از رفتار بد در اردوگاه‌های پناهندگی خبر می‌دهند

237

شماری از پناهجویان که به تازگی از کشور ترکیه اخراج و دیپورت شده‌اند می‌گویند، رفتار دولت این کشور با پناهجویان بسیار خشونت‌آمیز و تند است.

گل محمد عطایی، شهروند افغان که به تازگی از ترکیه دیپورت شده می‌گوید، پیش از آنکه اخراج شوند به آن‌ها وعده کار در افغانستان داده می‌شد، اما بدون اینکه درخواستی ثبت کنند و یا اقدامی کنند به صورت اجباری اخراج شده‌اند.

وی در ادامه افزود، دولت ترکیه به افرادی که در کمپ‌های پناهندگی حضور دارند می‌گویند که دیپورتی پناهجویان اجباری نیست، اما بدون اطلاع آن‌ها زمینه بازگشت را فراهم می‌کنند.

علی اکرم حسینی، ساکن دایکندی نیز که به تازگی اخراج شده می‌گوید، بیشتر از سه سال در سختی و مشقت در کشورهای ایران و ترکیه زندگی کرده تا به اروپا برسد و سرنوشت بهتری برای خود ایجاد کند، اما در مسیر راه او را دستگیر کرده و بدون هیچ پرسشی دیپورت کرده‌اند.

پناهجویان افغان در ترکیه می‌گویند که در کمپ‌های پناهجویان رفتار بسیار بدی با آن‌ها می‌شود و در یک کمپ با ظرفیت کم،‌ بیشتر از سه هزار نفر نگهداری می‌شوند.

این در حالی است که دولت ترکیه به تازگی نیز اعلام کرده است که ۵۰۰ شهروند افغان را به صورت اجباری دیپورت کرده و بیشتر از پنج هزار نفر از اتباع افغانستان نیز در این کشور بازداشت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.