">
تلویزیون چکاد

فرمان جدید رهبر طالبان؛ آخندزاده مردم افغانستان را رعیت خوانده است

193

وزارت تحصیلات عالی طالبان یک نوار صوتی منتسب به رهبر این گروه را منتشر کرده که در آن خواستار گماشته شدن مسوولان مطابق با مصالح رعیت شده است.

در این نوار صوتی، رهبر طالبان که شدیدترین محدودیت‌ها را بر زنان افغانستان وضع کرده گفته است که این گروه در اجرای شریعت اسلامی کوتاهی نخواهد کرد.

او تاکید ورزیده، نیروهای طالبان در تمامی شهرها مستقر شده‌اند و اکنون باید در تطبیق نظام الهی و رهنمای مردم به سوی شریعت گام‌های موثر برداشته شود.

او در ادامه دستور داده، افرادی که به عنوان مسوول گماشته می‌شوند و با کار خود به رعیت و نظام اسلامی آسیب وارد می‌کنند باید برکنار شوند و تعیین افراد بر بنیاد مصالح رعیت و شریعت باشد.

او همچنین  گفته است، کارمندان دولتی نباید به استعفای اجباری سوق داده شوند، اما اگر دلایل اسلامی مطرح باشد این کار باید انجام شود.

فرمان رهبر طالبان در حالی صادر شده که این گروه در تمامی وزارتخانه‌های پیشین افغانستان از نیروهای خود استفاده کرده است و روسای تمامی ادارات دولتی نیز، نیروهای طالبان هستند.

افزون بر این، این گروه در تلاش است تا کارمندان نهادهای دولتی را نیز رفته رفته از نیروهای خود تعیین کند و بر اساس سال‌هایی که جنگیده‌اند به آن‌ها تقاعدی و پاداش بدهد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.