">
تلویزیون چکاد

«هرگز کوتاه نیا»؛ کتاب پمپئو که در آن اشرف غنی را بدترین رهبر جهان نامیده است

185

مایک پمپئو، وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در کتاب خود به نام «هرگز کوتاه نیا» نوشته است که با رهبران زیادی در دنیا گفتگو کرده، اما اشرف غنی بدترین این رهبران بوده است.

آقای پمپئو در کتاب خود تاکید ورزیده که اشرف غنی، رییس جمهور پیشین و فراری افغانستان یک متقلب تمام عیار بود و برای رسیدن به قدرت، جان سربازان آمریکایی را هدر داد.

او در ادامه افزوده است، اشرف غنی هرگز برای کشور خود از خودگذشتگی نشان نداده و خطر را نپذیرفت و از او بیزار است.

در بخشی از این کتاب اشاره شده که اشرف غنی و عبدالله عبدالله به باندهای فساد اجازه دادند تا میلیون‌ها دالر از کمک‌های آمریکا را دزدی کنند و با خود ببرند.

مایک پمپئو مدعی شده که اشرف غنی در میان مردم افغانستان و رهبران افغان هیچ اعتباری نداشته و هرگز نمی‌توانست یک رهبر مناسب برای این کشور جنگ‌زده و چند پارچه باشد.

وزیر خارجه پیشین آمریکا تصریح کرد که نیروهای امنیتی افغانستان خوب می‌جنگیدند اما حمایت ساختاری ملکی دولت را نداشتند، چرا که ساختارهای فاسد در دولت غنی قرار گرفته بود و کمک‌های آمریکا دزدیده می‌شد.

کتاب هرگز کوتاه نیا، نوشته مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا است که بخشی از آن را به افغانستان و رویدادهای این کشور، به ویژه در دورانی که زیر چتر وزارت او توافقنامه دوحه امضا شد اختصاص داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.