">
تلویزیون چکاد

مارتین گریفیتس انتقاد و تهدید طالبان را مناسب نمی‌داند

205

ماتین گرفیتس،‌ معاون دبیرکل سازمان ملل در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که انتقاد و تهدید برای تغییر رفتار طالبان در افغانستان چاره‌ساز نیست.

آقای گریفیتس که پیرامون ممنوعیت کار و تحصیل زنان در افغانستان سخن می‌گفت تاکید ورزید که برای تغییر رفتار طالبان در افغانستان باید از مردم این کشور کار گرفته شود،‌ چرا که آن‌ها قدرت تاثیرگذاری روی رفتار طالبان را دارند.

او در ادامه افزود، موافق توقف کار موسسات بین‌المللی در افغانستان نیست، اما اگر رفتار طالبان در این خصوص تغییر نکند، سازمان ملل باید برای کار زنان در بخش‌های مشخص امدادی معافیت بیشتر از این گروه می‌خواهد.

او در ادامه با اشاره به تهدید شماری از موسسات امدادی نسبت به توقف کار و ترک افغانستان در صورت تداوم ممنوعیت کار زنان  تصریح کرد که به لابی‌گری و مذاکره با طالبان باور دارد و ترک افغانستان از سوی موسسات امدادی کار درستی نیست.

این عضو ارشد سازمان ملل در ادامه ضمن یادآوری حضور در افغانستان در دهه ۹۰ میلادی و امضای توافقنامه با طالبان در آن زمان گفت، جهان بار دیگر به این نقطه رسیده و رویکرد سازمان ملل برجسته کردن عواقب تصمیمات این گروه و توضیح آن به مردم افغانستان است.

این اظهارات در حالی بیان شده که جبهه مقاومت ملی روز گذشته نسبت به بی‌تفاوتی جامعه جهانی در افغانستان هشدار داده و گفت، صدور بیانیه‌های محکومیت کارساز نیست.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.