">
تلویزیون چکاد

امیدواری سازمان ملل برای رفع محدودیت‌های زنان در افغانستان

170

امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، پس از بازدید از افغانستان نسبت به برداشته شدن محدودیت‌ها از زنان امیدوار شده است.

خانم محمد در مصاحبه با خبرگزاری سی ان ان تاکید ورزید که نظرات موافق زیادی پیرامون کار و تحصیل زنان و دختران در ساختار طالبان وجود دارد که انتظار می‌رود عملی شود.

وی در ادامه افزود، چالش‌های زیادی در این مسیر وجود دارد، اما طبق مذاکراتی که با طالبان انجام شده، امیدواری برای رفع این چالش‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.

در عین حال، سیما بحوث، یکی دیگر از مقامات ارشد سازمان ملل متحد و همراه خانم محمد در سفر به افغانستان نیز گفت، برداشتن موارد غربی و جایگزینی موارد شرعی و اسلامی مهم‌ترین دلیل طالبان در ممنوع کردن تحصیل زنان و دختران در افغانستان بوده است.

خانم بحوث افزود، زمانی که با طالبان پیرامون تجدید نظر صحبت شد، این گروه گفتند که برای این کار به زمان نیاز دارند و این فرمان‌ها، موارد حاشیه نیز دارند.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد یک نشست غیرعلنی را روز دوشنبه پیرامون وضعیت افغانستان برگزار می‌کند و در آن به بررسی وضعیت این کشور و محدودیت‌های طالبان خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.