">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل: طالبان جدول زمانی رفع محدودیت صادر کنند

144

آمنه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد که به تازگی از سفر افغانستان بازگشته می‌گوید، طالبان باید یک جدول زمانی برای لغو محدودیت تحصیل و کار زنان ارائه کنند.

خانم محمد می‌گوید، دلایل طالبان برای منع تحصیل و کار زنان در افغانستان قانع‌کننده نیست.

وی درا دامه افزوده است که طالبان ممنوعیت آموزس و کار زنان را موقتی اعلام می‌کنند، اما وضعیت موقت آن‌ها می‌تواند تا سال‌های دیگر نیز ادامه داشته باشد.

گفتنی است، آمنه محمد عالی‌ترین مقام سازمان ملل متحد است که پس از قدرت گرفتن طالبان به افغانستان وارد شده و پس از او، مارتین گریفیتس نیز به تازگی وارد این کشور شده است.

خانم محمد تاکید ورزید که نگرانی‌های سازمان ملل در خصوص ممنوعیت کار و تحصیل زنان و موقتی اعلام شدن آن از سوی طالبان در گذشته ریشه دارد، چرا که این گروه در دهه ۹۰ نیز به مدت پنج سال زنان را در خانه‌ها زندانی کرده بود.

این مقام ارشد سازمان ملل افزود، طالبان می‌گویند که استدلال آن‌ها در ممنوعیت تحصیل دختران مطابق شریعت اسلامی است، در حالی که به عنوان یک مسلمان به آن‌ها گوشزد کرده که چنین اقدامی در هیچ کشور اسلامی پیشینه ندارد.

این در حالی است که طالبان همواره انتقادات بین‌المللی از محدودیت‌های ظالمانه بر مردم افغانستان را مداخله در امور داخلی این کشور اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.