">
تلویزیون چکاد

وزیر پیشین مهاجرین: غنی دزد بود و خلیل‌زاد در مراسم تحلیف حضور داشت

226

نور رحمان اخلاقی، وزیر پیشین مهاجرین و از چهره‌های نزدیک به داکتر عبدالله در تازه‌ترین اظهارات خود به گفته‌های مایک پمپئو پیرامون دزدیده شدن انتخابات ریاست جمهوری از سوی غنی واکنش نشان داده و گفت، زلمی خلیل‌زاد در مراسم تحلیف حضور داشت.

آقای اخلاقی تاکید ورزید، وزیر خارجه پیشین آمریکا در حالی اشرف غنی را دزد انتخابات ۲۰۱۹ افغانستان می‌خواند که زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین آمریکا برای افغانستان و سفیر پیشین این کشور در افغانستان وقیحانه در مراسم تحلیف حضور داشتند.

او در پیام توییتری خود اضافه کرده است که تقلب و فساد سیاسی مبنای بدبختی‌های امروز افغانستان است و آمریکا در زمینه تحمیل غیردموکراتیک دو رییس جمهور پیشین افغانستان بر مردم این کشور مقصر است.

او تاکید ورزید که آمریکا و دیپلمات‌های غربی می‌دانستند که اشرف غنی پیروز واقعی انتخابات نیست و تیم او تقلب کرده است و همگی به دزدیده شدن انتخابات آگاه بودند.

در عین حال، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی نیز گفته است که زلمی خلیل‌زاد به همراه اسکات میلر، فرمانده ناتو و سفیر آمریکا در کابل با زور نظامی تیم داکتر عبدالله را تهدید کردند و اشرف غنی را بر کرسی ریاست جمهوری نشاندند.

این در حالی است که مایک پمپئو در تازه‌ترین مصاحیه خود گفته است، اشرف غنی که خود را رییس جمهور منتخب مردم افغانستان می‌خواند در حقیقت بسیار بدتر از رقیب خود انتخابات را دزدید.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.