">
تلویزیون چکاد

تازه‌ترین اظهارات پمپئو پیرامون مذاکرات با طالبان: دیدار با قاتلین دوستم دشوار بود

187

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است، در جریان مذاکرات صلح دولت آمریکا و طالبان با یکی از معاونان این گروه دیدار داشته که به یقین می‌تواند بگوید یکی از دوستان او را کشته است.

آقای پمپئو در جریان مصاجبه‌ای در دانشگاه شیکاگو تاکید ورزید که مذاکره با شخصی که دوست او را کشته زیر یک سقف بسیار دشوار بوده است.

این در حالی است که ملا برادر و ملا حنفی هردو به عنوان اعضای تیم مذاکره طالبان در قطر حضور داشتند و ریاست این هیات برعهده ملا برادر بوده است.

وی در ادامه نسبت به اقدامات اشرف غنی انتقاد کرده و تاکید ورزید که در آن زمان به طرز باورنکردنی از اشرف غنی ناامید شده بود.

آقای پمپئو افزود، آقای غنی خود را رییس جمهور منتخب می‌دانست اما بسیار بدتر از رقیب خود انتخابات را دزدید و نهایتا هم فرار کرد و مردم را در رنج و سختی نگاه داشت.

مایک پمپئو در انتهای گفته‌های خود تاکید ورزید، انتظار می‌رفت که پس از جنگ‌های بزرگ دستاوردهای تاریخی یک توافق صلح را در سه الی پنج سال به اتمام برسانند، اما اشرف غنی تصمیم گرفت تا افغانستان را ترک کند و زندگی آرام داشته باشد، ‌در حالی که مردم او در دشواری باشند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.