">
تلویزیون چکاد

تلاش بریتانیا برای رساندن کمک به نیازمندان افغان زیر سایه ممنوعیت‌های طالبان

190

دولت بریتانیا اعلام کرده است، با وجود اینکه طالبان ممنوعیت شدیدی بر کار زنان در افغانستان وارد ساخته که به روند کمک‌رسانی به نیازمندان این کشور آسیب می‌زند، اما این کشور به دنبال اطمینان از رسیدن کمک‌ها به نیازمندان است.

هوگو شارتر، کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان به تازگی گفته است، طالبان با منع کار زنان در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی، با جان مردم نیازمند این کشور بازی می‌کند.

آقای شارتر در توییتر خود نوشته است، با وجود اینکه طالبان محدودیت‌های زیادی علیه زنان وضع کرده، اما دولت این کشور قصد دارد تا این اطمینان را به دست بیاورد که کمک‌های اساسی به نیازمندان می‌رسد.

وی در ادامه افزود، تا زمانی که طالبان از این اقدام خود منصرف نشوند، تداوم کمک‌های امدادی به مردم افغانستان همانند گذشته ناممکن خواهد بود.

در عین حال، کمیته بین‌المللی نجات نیز روز پنجشنبه گذشته تاکید ورزیده که امدادرسانان زن باید اجازه داشته باشند تا فعالیت خود را در موسسات غیردولتی از سربگیرند.

این در حالی است که طالبان به بهانه عدم رعایت حجاب و عدم امنیت زنان در محیط کار، کار کردن زنان از جمله زنان سرپرست خانوار را در موسسات غیردولتی ممنوع اعلام کرده و با وجود خشم جهانی، به هیچ نقدی پاسخ نمی‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.