">
تلویزیون چکاد

آمریکا طالبان را به دلیل رفتار بد با زنان مجازات خواهد کرد

304

دولت آمریکا اعلام کرده است، در نظر دارد تا به دلیل اعمال محدودیت‌های بیش از حد طالبان بر زنان افغانستان، این گروه مجازات شود.

نشریه پلیتیکو نوشته است، دولت آمریکا قصد دارد تا طالبان را با مجازات‌های پیشنهادی همچون تحریم‌های اقتصادی، ممنوعیت سفر رهبران طالبان و محدودسازی کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تنبیه کند.

یک مقام دولت آمریکا به این نشریه گفته است، این هفته جلسات بین سازمانی برای گفتگو پیرامون پاسخ ایالات متحده برنامه‌ریزی شده است، هرچند که تصمیم‌گیری قطعی ممکن است تا هفته‌های آینده باشد.

در این گزارش همچنین تاکید شده که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در ماه‌های اخیر تا حد زیادی از صحبت پیرامون افغانستان خودداری کرده که به درماندگی کارکنان دولت این کشور دامن زده است.

همچنین گفته شده که بحران عمیق افغانستان آسیب فزاینده‌ای به سوابق حقوق بشری رییس جمهور این کشور زده است و این موضوعی خواهد بود که جمهوری‌خواهان با شروع تحقیقات از نحوه مدیریت آمریکا در افغانستان به آن می‌پردازند.

با این وجود، سردبیران پلیتیکو بر این باورند که آمریکا از نظر دیپلوماتیک و اقتصادی ابزار فشار زیادی بر طالبان دارد و با در اختیار داشتن میلیاردها دالر از بودجه این کشور می‌تواند ثبات اقتصادی را در دست داشته باشد.

در طرف دیگر، آگاهان می‌گویند که طالبان نیز در برابر آمریکا دارای اهرم‌های فشار است و با آزاد گذاشتن گروه‌های دهشت‌افگن در افغانستان می‌تواند این کشور را تحت فشار قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.