">
تلویزیون چکاد

زنگ خطر برای افغانستان؛ احتمال قطع کمک‌های جهانی به دلیل سیاست‌های طالبان

212

اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داده است، در صورتی که طالبان دستور ممنوعیت کار زنان در افغانستان را لغو نکنند، ادارات امدادرسان این سازمان نمی‌توانند فعالیت‌های خود را ادامه بدهند.

این خبر در حالی منتشر شده که پیشتر سازمان ملل اعلام کرده بود، مارتین گریفیتس، کمیشنر ارشد این سازمان به کابل سفر خواهد داشت، هرچند که تاریخ دقیقی برای این سفر اعلام نشده است.

براساس گزارش رسانه‌ها، محدودیت‌های اخیر طالبان بر زنان باعث خواهد شد تا میلیاردها دالر کمک که به صورت بلند مدت برای افغانستان در نظر گرفته شده قطع گردد.

آقای گریفیتس پیشتر گفته بود که با این اقدام طالبان، پروازهای سازمان ملل متحد که کمک‌های نقدی را برای مددرسانی بشری به کابل انتقال می‌داده متوقف شده است.

همزمان، پاتریشیا گاسمن، معاون بخش آسیا در سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز روز گذشته اعلام کرده که وضعیت افغانستان به شدت نگران‌کننده است و عامل اصلی این وضعیت طالبان هستند.

خانم گاسمن اذعان کرد که افغانستان در بحران بشری بی‌پیشینه‌ای قرار دارد و طالبان با فرمان‌های غیرمسوولانه خود به این بحران بشری انرژی بیشتری تزریق می‌کنند.

پیشتر، کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان نیز با انتشار رشته توییتی گفته بود که طالبان با ممنوعیت کار زنان در موسسات غیردولتی، با جان مردم افغانستان بازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.