">
تلویزیون چکاد

طالبان خطاب به سازمان‌های امدای: اگر از افغانستان بروید، وضع بدتر می‌شود

181

شماری از گروه‌های امدادرسان در افغانستان می‌گویند، با وضع محدودیت برای زنان، خدمات‌رسانی در این کشور بسیار دشوار شده و طالبان تقاضای آن‌ها برای لغو ممنوعیت کار کردن زنان در موسسات غیردولتی را نمی‌پذیرند.

یک مقام ارشد در یک موسسه خارجی امدادی می‌گوید، طالبان به آن‌ها گفته که اگر به جای اطاعت از دستورات این گروه در خصوص زنان، افغانستان را ترک کنند، وضعیت کشور وخیم‌تر خواهد شد.

افزون بر این، امدادسان‌ها نیز می‌گویند که اگر کمک‌ها به نیازمندان در زمان تعیین شده به دست آن‌ها نرسد، بحران بشری در افغانستان وخیم‌تر خواهد شد.

همزمان، سمیرا سید رحمان، یک مقام ارشد کمیته بین‌المللی نجات نیز گفته است که بدون داشتن کارمندان زن، ‌ادامه فعالیت‌های این موسسه در افغانستان ناممکن خواهد شد.

این در حالی است که بیشتر از یک هزار موسسه غیردولتی در افغانستان فعالیت دارند و هزاران زن در این موسسات مصروف ارائه خدمات در بخش‌های صحی، آموزش، بهداشت و غذایی بوده‌اند.

طالبان با ارسال مکتوبی و به بهانه احکام شرعی و بدحجابی، کرامت زنان و ناامنی آن‌ها در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی، کار کردن تمامی زنان را ممنوع اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.