">
تلویزیون چکاد

ممنوعیت کار زنان افغانستان؛ شورای امنیت سازمان ملل جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد

169

منابع دیپلوماتیک اعلام کرده‌اند که شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته آینده پیرامون ممنوعیت کار زنان در موسسات کمک‌رسان در افغانستان جلسه فوق‌العاده تشکیل خواهد داد.

به گفته منابع خبری در سازمان ملل، این جلسه اضطراری به درخواست امارات متحده عربی و ژاپن برگزار خواهد شد و پشت درب‌های بسته خواهد بود.

امارات متحده عربی ممنوعیت کار کردن زنان افغان در موسسات و نهادهای غیردولتی داخلی و خارجی افغانستان را شدیدا محکوم کرده و از شورای امنیت خواسته تا یک جلسه ویژه در تاریخ ۱۳ ژانویه تشکیل دهد.

سازمان ملل نیز اعلام کرده است که مارتین گریفتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمک‌های بشری هفته‌های آینده از افغانستان دیدار خواهد کرد.

به گفته سازمان ملل، آقای گریفتس در این دیدار پیرامون ممنوعیت کار زنان در موسسات خارجی با مقامات طالبان گفتگو خواهد داشت.

در عین حال، نماینده امارات در سازمان ملل ممنوعیت کار زنان در موسسات غیردولتی افغانستان را خلاف احکام اسلامی دانسته و آن را مانع بزرگی در برابر ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم نیازمند کشور دانسته است.

این در حالی است که اکثر کشورهای جهان، کشورهای اسلامی و سازمان‌های مذهبی این تصمیم طالبان را محکوم کرده‌اند، اما این گروه می‌گوید که مطابق با احکام اسلامی عمل کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.