">
تلویزیون چکاد

مخاطبان برنامه رادیویی آموزشی در خوست روز به روز افزایش می‌یابد

241

به گزارش رسانه‌های داخلی، یک رادیوی محلی در ولایت خوست از یک سال پیش به این سو فعالیت خود را در زمینه آموزشی آغاز کرده و نشراتی به زبان‌های پشتو و انگلیسی به صورت آموزشی منتشر می‌کند.

مسوولان این رادیو که «هوا» نام دارد می‌گویند، برنامه‌های خود را برای زنان و مردانی پخش می‌کنند که به هر دلیل از آموزش دور مانده‌اند.

آن‌ها همچنین با تاکید بر اینکه مخاطبان زیادی به برنامه‌های آن‌ها علاقه پیدا کرده‌اند می‌گویند، بیشتر مخاطبان آنان زنان هستند.

افزون بر این، گفته شده که برنامه‌های آموزشی این رادیو از سوی دو استاد ارائه می‌شوند که برای آن کتاب درسی نیز آماده کرده‌اند.

به گفته مبین میرزا، معاون رادیو هوا، در بسیاری از مناطق دوردست بیشتر مردم افغانستان به تعلیم دسترسی ندارند و یا در مناطق آن‌ها مکتب وجود ندارد، از این روی چنین برنامه‌هایی می‌تواند بسیار مناسب و کمک‌کننده باشد.

در عین حال، دنبال‌کنندگان این برنامه رادیویی نیز ضمن قدردانی از مسوولان می‌گویند که در مناطق آن‌ها مکتبی وجود ندارد و از طریق نشرات این رادیو درس می‌خوانند.

مسوولان رادیو هوا همچنین تصریح کرده‌اند که در صورت عدم بازگشایی مکاتب دخترانه در کشور، طرحی روی دست دارند تا زمینه تدریس رادیویی را برای دختران فراهم کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.