">
تلویزیون چکاد

طالبان از راه‌اندازی نمایشگاه تولیدات داخلی در کابل خبر داد

171

وزارت اقتصاد طالبان اعلام کرده است که بیشتر از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده داخلی، تولیدات و فراورده‌های خود را در یک نمایشگاه به نمایش گذاشت‌اند.

این نمایشگاه به مدت سه روز در شهر کابل برگزار شده و هدف از برگزاری آن حمایت از تولیدات داخلی و صنایع نوپا اعلام گشته است.

به گفته عبداللطیف نظری، معین وزارت اقتصاد طالبان، طالبان در این نمایشگاه از تولیدات داخلی حمایت می‌کند اما محدودیت‌ها، تحریم‌ها و مسدود شدن ذخایر ارزی باعث شده است که این گروه نتواند پروژه‌های بزرگ اقتصادی خود را پیش ببرد.

وی در ادامه افزود، صنایع کوچک و متوسط هرچقدر هم که نوپا باشند از سوی طالبان حمایت خواهند شد، چرا که نقش ویژه‌ای در خودکفایی اقتصادی کشور بر عهده دارند.

آقای نظری در ادامه تصریح کرد که وزارت اقتصاد طالبان یک سیاست اقتصادی طراحی کرده و امید دارد که این سیاست به آغاز دوباره پروژه‌های انکشافی نیمه کاره، نهادینه‌سازی تولیدات داخلی، جذب کمک‌های انکشافی و دریافت کمک‌های بشردوستانه منجر شود.

همزمان، یونس مومند، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که طالبان بیشتر از گذشته از تولیدات داخلی و سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند و تمام افغان‌های سرمایه‌دار در بیرون از افغانستان می‌توانند سرمایه خود را به داخل کشور انتقال بدهند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.