">
تلویزیون چکاد

احمد مسعود: انتخابات تنها راه حل بحران افغانستان است

139

احمد مسعود، رهبر گروه مخالف طالبان اعلام کرده است که راه‌اندازی انتخابات می‌تواند تنها راه برای برون رفت افغانستان از بحران سیاسی باشد.

وی در ادامه تاکید ورزید این انتخابات حتی اگر به نفع طالبان تمام شود می‌تواند اراده مردم افغانستان را نشان دهد و راه‌حلی است که این کشور را از بحران نجات خواهد داد.

اظهارات آقای مسعود روز گذشته در پایان دهمین کنفرانس امنیتی هرات که در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شده بود بیان شده است.

در این کنفرانس دو روزه که از سوی مرکز مطالعات راهبردی افغانستان برگزار شده بود پیرامون شناخت بهتر دلایل جنگ ۵۰ ساله در افغانستان گفتگو شده است.

شرکت‌کنندگان همچنین برای ایجاد فضای گفتگو و ایجاد اجماع فکری در میان ناظران و سیاست‌مداران کشور، منطقه و فرا منطقه مباحثی مطرح کرده‌اند.

گفتنی است، طالبان تاکنون پیرامون پیشنهاد آقای مسعود واکنشی نشان نداده‌اند اما در بدو ورود به عرصه قدرت در افغانستان، کمیسیون مستقل انتخابات را منحل کردند.

معاون سخنگوی طالبان گفته بود که در این مقطع نیازی به کمیسیون انتخابات نیست، اما در صورت نیاز این کمیسیون مجددا تشکیل خواهد شد.

آقای کریمی همچنین از برگزاری این نشست امنیتی انتقاد کرده و گفت، کشورهای منطقه جداگانه با طالبان تماس دارند که نه نتها به اتحاد منجر نمی‌شود، بلکه در بلندمدت به جنگ ختم خواهد شد.

این در حالی است که تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته و زندگی در افغانستان روز به روز سخت‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.