">
تلویزیون چکاد

واکنش‌های مختلف به گفتمان احمد مسعود با حمدالله محب

120

به دنبال گفت‌وگوی احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان با حمدالله محب، مشاور پیشین امنیت ملی اشرف غنی واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی به راه افتاده است.

هارون معترف، رییس جنبش گذار در صفحه فیسبوک خود نوشته است که حمدالله محب یکی از عوامل سرنگونی نظام جمهوریت بوده و از نظر مردم افغانستان به عنوان یک مرد شکست خورده و مجرم سوخته از دایره سیاست این کشور طرد شده است.

تمیم عاصی، معین پالیسی و استراتژی وزارت دفاع حکومت اشرف غنی نیز به این خبر واکنش نشان داده و محب را عامل سرنگونی نظام جمهوریت خوانده است.

وی در پیام فیسبوکی خود از احمد مسعود برای این گفتمان سخت انتقاد کرده و گفته است که با این دیدار، جبهه مقاومت ملی نابود خواهد شد.

در عین حال، باری سلام، مشاور ارشد ارتباطات وزارت خارجه دولت پیشین نیز در صفحه توییتری خود نوشته است که آقای مسعود نباید اجازه بدهد که مهره‌های سوخته دولت پیشین برای او تعیین تکلیف کنند و دامنش با فساد آلوده شود.

این در حالی است که بعضی از چهره‌های شناخته شده این گفت‌وگو را به دید مثبت دیده و خواهان افزایش این دست گفت‌وگوها شده‌اند.

محمد حلیم فدایی، والی پیشین پکتیا گفته است که این گفت‌وگو ها باید ادامه داشته باشد و در اولویت قرار بگیرد.

این در حالی است که حمدالله محب روز گذشته با انتشار پیامی در توییتر از دیدار و گفت‌وگو با احمد مسعود خبر داده و جبهه مقاومت ملی نیز این دیدار را بدون ذکر جزئیات تایید کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.