">
تلویزیون چکاد

ادعای جبهه مقاومت: طالبان دهشت‌افگنان بین‌المللی را به شمال افغانستان برده است

173

جبهه مقاومت ملی افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای مدعی شده است که طالبان ۱۶ نفر از اعضای ارشد گروه‌های شبه نظامی ازبکستانی، تاجیکستانی، ایغوری و القاعده را به شمال افغانستان انتقال داده است.

این جبهه به نقل از منابع خود گفته است که طالبان با انتقال این افراد به ولایت‌های بغلان، قندوز و بدخشان قصد دارند تا آن‌ها را وارد آسیای میانه کنند.

در این اعلامیه تاکید شده است که افراد انتقال یافته شامل رهبر جنبش اسلامی ترکستان شرقی، مسوول جماعت انصارلله تاجیکستان، مسوول تحریک اسلامی ازبکستان و مسوول شاخه القاعده در شمال افغانستان هستند.

مسوولان جبهه مقاومت ملی اذعان کرده‌اند که شبکه حقانی در حفظ رابطه طالبان با این افراد و انتقال آن‌ها نقش محوری ایفا کرده است.

در اعلامیه این جبهه نوشته شده است، تصمیم انتقال این افراد در خانه سراج‌الدین حقانی گرفته شده و قرار است که شمار زیادی از جنگجویان خارجی از کشورهای عربی و کشورهای منطقه وارد افغانستان شوند.

گفتنی است، طالبان تاکنون به اعلامیه جبهه مقاومت ملی واکنشی نشان نداده، اما همواره حضور دهشت‌افگنان بین‌المللی را در افغانستان تکذیب کرده و اطمینان داده که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری حمله نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.