">
تلویزیون چکاد

بریتانیا طالبان را به نداشتن اراده تشکیل حکومت فراگیر متهم می‌کند

180

هماهنگ‌کننده سیاسی بریتانیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت، طالبان هیچ تلاش جدی برای فراگیر شدن حکومت و تعهد واقعی برای حمایت از اقلیت‌ها نکرده‌اند.

فرگوسن اکرسلی تاکید ورزید که در جریان ماه‌های گذشته، طالبان اقدامات سخت‌گیرانه‌تری برای محدودسازی رفت و آمد زنان و دختران انجام داده و دسترسی آن‌ها را به خدمات رفاهی و آموزشی و شغلی روز به روز محدودتر می‌کند.

او در ادامه افزود، اگر طالبان به همین ترتیب عمل کند و در شیوه حکومتداری خود تغییرات نیاورد، هیچگاه به مشروعیت بین‌الملل و داخلی دست پیدا نخواهد کرد.

آقای اکرسلی بار دیگر اذعان کرد که طالبان باید رویکرد خود را در شرایط برحال کشور تغییر بدهد و تاکید ورزید که آزادسازی دارایی‌های افغانستان در این شرایط کار درستی نیست.

هماهنگ‌کننده سیاسی بریتانیا خاطرنشان ساخت که سازمان ملل باید از مردم افغانستان حمایت کند و بحران‌های فوری انسانی و اقتصادی در این کشور را مورد پیگیری قرار دهد.

این مقام بریتانیایی در انتهای صحبت‌های خود افزود، برای مبارزه با وضعیت بد بشری در افغانستان نیاز به یک واکنش منسجم و یکپارچه جهانی است.

گفتنی است، ‌به باور این دیپلمات بریتانیایی، این کشور دومین کمک‌کننده بزرگ بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان است.

این در حالی است که طالبان با گذشت یک سال از حاکمیت در افغانستان، تا هنوز دولت فراگیر و همه‌شمول ترتیب نداده و همچنان بر این باور است که دولت آن‌ها از تمام مردم افغانستان نمایندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.