">
تلویزیون چکاد

مدافعان حقوق بشر کار ریچارد بنت را بی‌تاثیر می‌دانند

168

پس از اعلام تمدید ماموریت ریچارد بنت، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان، عده‌ای از تحلیلگران و مدافعان حقوق بشر عملکرد او را بی‌تاثیر می‌دانند.

به باور این افراد، در جریان یک سال گذشته ماموریت آقای بنت که موارد نقض حقوق بشر را در افغانستان مستندسازی کرده و گزارش داده تاثیری روی رفتار طالبان نداشته است.

عزیز معارج، تحلیلگر سیاسی بر این باور است که فعالیت آقای بنت در عرصه‌های مختلف حقوق بشر تاکنون نتوانسته تاثیر مثبتی داشته باشد.

آقای معارج در ادامه گفت، گزارشگر ویژه سازمان ملل نتوانسته پیرامون بازگشت دختران به مکاتب، بازگشت زنان به زندگی اجتماعی، اشتغال‌زایی، تشکیل دولت فراگیر و تامین عدالت با طالبان تعامل برقرار کند.

معصومه حسینی، مدافع حقوق زن نیز گفته است که نقض حقوق بشر در افغانستان مسیری صعودی دارد و در یک سال گذشته، موارد نقض حقوق بشر در مناطقی که صدای زنان شنیده نمی‌شود گزارش نشده است.

با این وجود، رضا قاسمی، آگاه روابط بین‌الملل و عضو بخش تحقیقات انستیتوت باختر در آلمان بر این باور است که با در نظر گرفتن روند صعودی نقض حقوق بشر در افغانستان، تمدید این ماموریت گام درستی بوده است.

ماموریت آقای بنت در حالی تمدید شده که پس از تسلط طالبان به افغانستان، گزارش‌های متعددی از نقض حقوق بشر در این کشور رد و بدل می‌شود و این گروه همواره این گزارش‌ها را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.