">
تلویزیون چکاد

مجاهد گزارش حقوق بشری سازمان ملل را عقده‌مندانه عنوان کرد

190

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر افغانستان، اظهارات او را نادرست خوانده و آن را مغرضانه و عقده‌مندانه عنوان کرده است.

آقای مجاهد گفت، در این گزارش به صدها پیشرفت در یک سال اخیر پرداخته نشده و هیچ ستایشی از آن به عمل نیامده و تنها چند مورد مشخص مطابق با برداشت‌های غلط این گزارشگر عنوان شده است.

آقای بنت در گزارش خود گفته بود که وضعیت حقوق بشر در افغانستان بحرانی است و در هیچ کشور دنیا زنان به این سرعت از حقوق اساسی خود محروم نشده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد تاکید ورزیده که زنان با هیچ تهدیدی روبه‌رو نیستند و هیچ کسی نمی‌تواند به عزت زن افغان به نظر بد نگاه کند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت که زنان بدون چالش می‌توانند به دانشگاه‌های خود بروند و هزاران زن در معارف، صحت عامه، ادارات پاسپورت و تذکره، فرودگاه، پولیس، رسانه‌ها و بانک‌ها در حال کار کردن هستند.

او همچنین به رعایت حقوق اقلیت‌ها اشاره کرده و تصریح کرده است که در یک سال گذشته از صدها حمله به اقلیت‌های مذهبی در افغانستان جلوگیری شده و در مواردی که حمله صورت گرفته، عاملین شناسایی و مجازات شده‌اند.

گفته‌های آقای مجاهد در حالی بیان شده که با روی کار آمدن طالبان، تعداد زیادی از زنان از فعالیت در جامعه محروم شده‌اند و درب مکاتب دخترانه بالاتر از صنف شش نیز بسته شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.