">
تلویزیون چکاد

انتقاد کشاورزان هراتی از فروش تولیدات به بهای اندک در نبود دهلیز صادراتی

194

کشاورزان هراتی از نبود دهلیز صادراتی و کاهش چشمگیر خرید و فروش در این ولایت ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که تولیدات خود را به بهای بسیار کمی می‌فروشند.

این افراد می‌گویند، تولیدات کشاورزی در سال جاری افزایش خوبی داشته اما به دلیل نبود دهلیز هوایی برای صادرات، نبود بازار فروش و نبود سردخانه برای ذخیره‌سازی میوه‌ها با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

عبدالوهاب، یکی از کشاورزان هراتی می‌گوید که از کچالو تا زعفران و انواع میوه در این ولایت تولید می‌شود، اما در نبود بازار وادار می‌شوند که تولیدات خود را به بهای بسیار کمی به فروش برسانند.

کشاورزان تاکید دارند که زندگی بسیاری از مردم افغانستان به این بخش وابسته است و طالبان باید برای حمایت از کشاورزان و باغداران گام‌های عملی بردارند.

این در حالی است که مسوولان طالبان برای ریاست زراعت هرات می‌گویند، به زودی دهلیزهای مختلفی برای صادرات فعال خواهند شد و سردخانه‌های مختلفی نیز برای تولیدات کشاورزی ساخته می‌شوند.

عطاالله عمری، سرپرست وزارت زراعت طالبان نیز در سفر به ولایت هرات به کشاورزان اطمینان داده است که برای حل چالش سردخانه در این ولایت دستورات جدیدی صادر خواهد کرد.

گفتنی است، آمار ریاست زراعت طالبان در ولایت هرات نشان می‌دهد که دستکم ۸۰ فیصد مردم این ولایت کشاورز هستند و زندگی آن‌ها به بازار فروش تولیدات کشاورزی و باغی وابسته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.