">
تلویزیون چکاد

طالبان از تقویت پول ملی و کاهش قیمت دالر خبر داد

156

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده است که ارزش پول افغانی تقویت شده و بهای دالر در مقابل پول افغانی کاهش یافته است.

آقای مجاهد در حساب کاربری خود در توییتر گفت، بهای دالر در بازار مبادلات ارزی سرای شهزاده کاهش یافته و در حال حاضر به ۸۷ افغانی رسیده است.

این در حالی است که با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، نرخ دالر به شدت در مقابل نرخ افغانی افزایش پیدا کرد و بانک مرکزی تمهیدات مختلفی برای کاهش این قیمت ارائه کرد.

در عین حال، سازمان ملل گزارش داده است که تاکنون یک میلیارد دالر به افغانستان کمک نقدی صورت گرفته و این کمک در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

سازمان ملل تاکید ورزیده که کمک‌های صورت گرفته به صورت مستقیم در اختیار طالبان قرار نمی‌گیرد و در حال حاضر در یکی از بانک‌های این کشور نگهداری خواهد شد.

این در حالی است که طالبان روز گذشته از ورود بسته ۴۰ میلیون دالری سازمان ملل خبر داده و گفته بود که این پول به یکی از بانک‌های تجارتی این کشور منتقل شده است.

گفتنی است، آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که ذخایر ارزی افغانستان را در اختیار طالبان قرار نمی‌دهد و آن را به یک صندوق در سوییس انتقال خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.