">
تلویزیون چکاد

شمار دانشجویان دانشگاه‌ های خصوصی تا ۶۰ فیصد ریزش کرده است

183

مسوولان دانشگاه‌های خصوصی در ولایت ننگرهار می‌گویند، تعداد دانشجویان این دانشگاه از زمان روی کار آمدن طالبان تا ۶۰ فیصد کاهش یافته است.

محمد کریم ناصری، مسوول ارتباطات عامه دانشگاه‌های خصوصی ننگرهار ضمن تایید کاهش دانشجویان گفت، در مقایسه با سال گذشته، تعداد دانشجویان به صورت بی‌پیشینه‌ای کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود، در یک نشست با وزیر تحصیلات عالی طالبان و رییس‌الوزرای این گروه پیرامون این چالش گفت‌وگو کرده‌اند اما هیچ نتیجه مثبتی دیده نشده است.

به گفته مسوولان دانشگاه‌های خصوصی ننگرهار، در صورتی که این چالش ادامه داشته باشد ناگزیر خواهند بود که دانشگاه‌های خصوصی این ولایت را تعطیل کنند.

از طرفی، فارغان صنف دوازده در ولایت ننگرهار نسبت به آینده خود بدبین هستند و می‌گویند که در گذشته همه اعضای خانواده آن‌ها وظیفه داشتند اما اکنون همه بیکار هستند و نمی‌توانند درس بخوانند.

اساتید دانشگاه‌های خصوصی ننگرهار نیز نسبت به این موضوع به شدت نگران هستند و تایید می‌کنند که روند جذب دانشجویان جدید پس از قدرت گرفتن طالبان به شدت کاهش یافته است.

به گفته مسوولان دانشگاه‌های خصوصی، اگر طالبان برای جوانان کشور زمینه کار را فراهم کنند، این جوانان می‌توانند درس بخوانند و افغانستان را پیشرفت دهند.

این در حالی است که به گفته مسوولان طالبان، اسلام و شریعت در اولویت این گروه قرار دارد و موضوعات دیگر همچون اقتصاد و معارف در رده‌های بعدی هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.