">
تلویزیون چکاد

افغانستان تحت حاکمیت طالبان تمام جهان را تهدید می کند

187

فاکس نیوز درتازه ترین گزارش خود گفته که آمریکا و متحدانش به دلیل سلطه یک ساله طالبان بر افغانستان که به حقوق بشر در منطقه آسیب وارد کرده، با تهدیدات تروریستی و خطرات دیگری روبرو هستند.

فاکس نیوز به نقل از دو سفیر سابق دولت امریکا می گوید، رژیم طالبان  از طریق ترکیبی از تمایل و ناتوانی – فهرستی از تهدیدات را برای دموکراسی درمنطقه ایجاد کرده است.

کلی ایکلز کوری، سفیر پیشین ایالات متحده در امور زنان جهان، به فاکس نیوز گفته: آنچه که در کنترل طالبان بر افغانستان می بینید، به طور فزاینده ای یک کشور شکست خورده است.

کوری می گوید: ما دائماً با پیامدهای این بی نظمی، هرج و مرج و بی ثباتی، سوء مدیریت و همه این موارد درافغانستان مواجه خواهیم شد ،طالبان به هر شکلی به امریکا و محتدانش صدمه خواهند رساند.

سفرای سابق می گویند که در برخی موارد، مانند القاعده، طالبان فعالانه به سازمان های تروریستی اجازه گسترش می دهد. اما درمورد برخی دیگر، مانند داعش به سادگی قادر به توقف رشد آنها نیست.

طالبان، با برخی از گروه‌ های تروریستی همکاری می کند. در موارد دیگر، گروه‌های تروریستی  افغانستان را خانه امنی برای خود می دانند، زیرا طالبان قادر به کنترل آنها نیست، به عنوان مثال، طالبان قادر به اعمال فشار بر گروهی مانند داعش نیست.

بعد از سقوط دولت افغانستان در آگست ۲۰۲۱ ،طالبان نتوانسته است که نیازهای اساسی شهروندان افغانستان را برآورده کند ودریک نگاه کلی باعث ایجاد بحران‌ انسانی و بی‌نظمی‌های درتمام ابعاد زندگی در افغانستان شده است که ادامه این وضعیت می تواند افغانستان را به مرکز حضور گروه های تروریستی محلی و بین المللی تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.