">
تلویزیون چکاد

واکنش‌های داخلی و جهانی به انفجار روز گذشته در مسجد جامع هرات

166

همزمان با افزایش شمار قربانیان انفجار روز گذشته در مسجد جامع هرات، موجی از واکنش‌های مختلف داخلی و خارجی به راه افتاده است.

تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با انتشار پیامی در توییتر با قربانیان و خانواده‌های انفجار روز گذشته در هرات ابراز همدردی کرده و خواهان تامین امنیت از سوی طالبان شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز ضمن محکوم کردن این عمل گفت، هیچ غفلتی در تامین جان مولوی انصاری، خطیب نماز جمعه هرات صورت نگرفته است.

همزمان، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله، رییس پیشین شورای عالی صلح نیز با انتشار بیانیه‌های جداگانه این حمله را نکوهش کردند اما نامی از مولوی انصاری که هدف انفجار بود نیاوردند.

وزارت خارجه ایران نیز این حمله را وحشیانه خوانده و ضمن نکوهش آن تاکید ورزید که در مسیر مبارزه با افراط‌گرایی و دهشت‌افگنی در کنار افغانستان ایستاده است.

در عین حال، سمیرا حمیدی، کمپاینر بخش افغانستان در سازمان عفو بین‌الملل نیز به این حمله واکنش نشان داده و با انتقاد از طالبان گفت، این گروه تنها تاسف خود در قبال مولوی انصاری را اعلام کرده و از دیگر قربانیان یاد نکرده است.

انفجار روز گذشته در مسجد جامع گازرگاه هرات دستکم ۲۰ کشته بر جای گذاشت. هدف اصلی انفجار مولوی مجیب‌الرحمن انصاری، از چهره‌های حامی طالبان بود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.