">
تلویزیون چکاد

کمیته نجات بحران افغانستان را معضل بین‌المللی می‌داند

159

دیوید میلیبند، وزیر خارجه پیشین بریتانیا و رئیس برحال کمیته بین‌المللی نجات در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است، بحران افغانستان یک بحران بین‌المللی است و جامعه جهانی نباید مردم این کشور را فراموش کند.

به گفته آقای میلیبند، مردم افغانستان طالبان را انتخاب نکرده‌اند و هیچ رایی به بسته شدن مکاتب دخترانه نداده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در مذاکرات دوحه هیچ نقشی نداشتند گفت، جامعه جهانی مردم افغانستان را فراموش کرده و آن‌ها نباید به خاطر تصمیم‌های دیگران مجازات شوند.

وزیر پیشین خارجه بریتانیا افزوده است، جامعه بین‌المللی باید تصمیم بگیرد که با حداکثر توان از افغان‌ها حمایت کند و آن‌ها را در شرایط سخت‌تر رها نکند.

رییس کیته نجات هشدار داده است که ۲۰ میلیون نفر از مردم افغانستان با گرسنگی حاد می‌جنگند و با در نظر گرفتن اینکه ۹۰ فیصد از مردم درآمد خود را تنها صرف غذا می‌کنند، در نیمه دوم سال ۹۸ فیصد از کل مردم افغانستان زیر خط فقر خواهند بود.

این مقام ارشد بین‌المللی در انتها خواستار رهاسازی دارایی‌های منجمد شده افغانستان در آمریکا شده و بر لزوم داشتن یک رویکرد اقتصادی جدید تاکید ورزید.

این در حالی است که افغانستان با شدیدترین بحران بشری مواجه شده و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی نسبت به سرمای پیش رو و فاجعه انسانی هشدار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.