">
تلویزیون چکاد

گسترش بیماری سرطان، مرضی که زنان هرات را تهدید می کند

118

سرطان پستان نوع دیگری از امراض در حال گسترش است که در این اواخر شماری زیادی از بانوان  در ولایت هرات به این نوع سرطان مبتلا  شده اند.

مسئولان در شفاخانه حوزوی هرات از افزایش مبتلا شدن بانوان به  سرطان پستان  ابراز نگرانی کرده می گویند در سه سال اخیر بیش از ۹ هزار فردی مبتلا به سرطان به این شفاخانه مراجعه کرده اند که حدود یک هزار تن  آنان را بانوانی تشکیل می دهند که به سرطان پستان مبتلا اند.

در همین حال شماری از  بانوان مبتلا به سرطان پستان  می گویند که جهت تداوی به کشور های همسایه مراجعه کرده اما به دلیل مشکلات اقتصادی دوباره به کشور برگشته و اکنون در شفاخانه حوزوی هرات بستری اند.

از سوی هم داکتران در ولایت هرات علت مبتلا شدن خانم ها به سرطان پستان را عدم آگاهی، مشکلات اقتصادی و عدم رژیم غذایی عنوان می کنند.

همچنین به گفته این داکتران سرطان پستان بر اساس مشکلات هورمونی بوجود می آید که نه تنها خانم بلکه  مرد ها نیز  ممکن است به این نوع سرطان مبتلا شوند.

داکتران ولایت هرات در حالی از افزایش مبتلا شدن بانوان به سرطان پستان خبر می دهند که شماری زیادی از بانوان بنابر مشکلات اقتصادی توان تداوی شان را ندارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.