">
تلویزیون چکاد

کودکان افغانستان مجبور به انجام کارهای شاقه هستند

123
موسسه حمایت از کودکان اعلام کرده است که پس از ممنوعیت کار زنان و دختران در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی در این کشور، کودکان مجبور شده‌اند تا کارهای شاقه انجام بدهند.

این موسسه تاکید ورزیده است، کودکان افغان پس از آنکه زنان نتوانستند در موسسات غیردولتی کار کنند مجبور شدند تا به خیابان‌ها بازگردند و کار کنند.

به باور این موسسه، بازگشت کودکان به خیابان ‌ها، کارخانه‌ها یا خانه‌های دیگران از آنجایی انجام شده که هیچ خدمات حمایتی از آن‌ها وجود ندارد.

موسسه حمایت از کودکان افزوده است که در حال حاضر به دلیل ناامنی غذایی و اقتصادی این کشور با بدترین بحران مواجه شده است و بیشتر از ۲۸ میلیون کودک و بزرگسال به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز پیدا کرده‌اند.

قابل یادآوری است، طالبان طی مکتوبی در ابتدا تحصیل دختران در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی را ممنوع اعلام کرده و در فرمان دوم، کار کردن زنان در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی را منع کرد.

گفتنی است، پس از ممنوعیت کار دختران و زنان در سازمان‌های غیردولتی و ملی و بین‌المللی در افغانستان، تعدادی از سازمان‌های کمک‌رسان فعالیت خود را در این کشور متوقف یا محدود کردند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.