">
تلویزیون چکاد

کودکان کار در پکتیا خواهان فراهم‌سازی زمینه آموزش هستند

140

شماری از کودکان کارگر در ولایت پکتیا می‌گویند که به علت فقر و ناداری نمی‌توانند درس بخوانند و به انجام کارهای شاقه روی آورده‌اند.

این کودکان از مسوولان طالبان می‌خواهند تا زمینه آموزش را برای آنان فراهم سازند و چالش‌های آن‌ها را برطرف کنند.

عادل شاه، کودکی است که از چند سال بدین سو در شهر گردیز در مرکز ولایت پکتیا مصروف کارهای شاقه است و می‌گوید، با وجود اینکه به درس خواندن علاقه دارد، اما به علت فقر و چالش‌های اقتصادی نمی‌تواند تحصیل کند.

در عین حال، کودکان خواستار برطرف شدن چالش‌های اقتصادی خانواده‌های خود هستند و می‌گویند، صدها کودک در این کشور و ولایت وجود دارند که به دلیل چالش‌های اقتصادی خانواده‌های خود از رفتن به مکتب و درس خواندن محروم شده‌اند.

با این حال، مسوولان محلی طالبان می‌گویند که در همکاری با شماری از نهادهای مددرسان در تلاش هستند تا چالش‌های اقتصادی خانواده‌های این کودکان را برطرف کنند.

محمد رحیم نصرت، رییس اداره کار و امور اجتماعی طالبان در پکتیا می‌گوید، به وزارت کار این گروه پیشنهاد کرده‌اند تا زمینه‌ای را فراهم کنند که کودکان از انجام کارهاش شاقه منع شوند.

این در حالی است که طالبان از یکسال پیش مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم را مسدود ساخته و به تازگی دانشگاه‌ها را به روی دختران بسته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.