">
تلویزیون چکاد

 چالش های رستوران های زنان در شهر هرات 

106

مشکلات اقتصادی از یک طرف و علاقمندی به آشپزی از سوی دیگر این خانم میانسال را وادار کرده است تا با تاسیس و ایجاد یک رستوران  در گوشه ای از شهر هرات  هم برای خود و هم برای سایر خانم های که از مشکلات اقتصادی و نبود کار رنج میبرند زمینه کار را فراهم سازد.

 هرچند این خانم کار آفرین می گوید با تاسیس این رستوران توانسته برای شماری از خانم های ولایت هرات زمینه کار را فراهم نماید، اما محدودیت های وضع شده حکومت به نگرانی اش افزوده است وی می گوید که در ابتدای شروع کار رستوران اش با محدودیت های حکومت فعلی مواجه شده است.

در همین حال یک تن دیگر از کارکنان این رستوران می گوید که قبل از سقوط نظام جمهوریت وظیفه داشته اما پس از تحولات سیاسی وظیفه اش را از دست داده و اکنون به دلیل مشکلات اقتصادی  در این رستوران کار می نماید.

از سوی هم شماری از مشتریان این رستوران  با ابراز نگرانی می گویند که با سقوط نظام جمهوریت اکثر  رستوران های خانم ها از فعالیت بازمانده و اکنون تعداد انگشت شماری آن هم با محدودیت های وضع شده فعالیت دارند.

این خانم ها در حالی از وضع محدودیت های حکومت بر فعالیت های  و کار در رستوران شان ابراز نگرانی می کنند که مسئولان حکومت به زنان، اجازه کار، تحصیل و آموزش بیرون از خانه را نمی دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.