">
تلویزیون چکاد

دیپلمات‌های آمریکا و قطر پیرامون آموزش دختران افغان گفتگو کردند

198

رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا در امور زنان افغانستان و حقوق بشر در دیدار با معاون وزیر خارجه قطر پیرامون وضعیت زنان و دختران در افغانستان گفتگو کرد.

خانم امیری در دیدار با لوله الخاطر تاکید ورزید که برداشتن گام‌های عملی برای فراهم‌سازی زمینه آموزش دختران در افغانستان اهمیت زیادی دارد.

در عین حال، خانم الخاطر نیز در پیام توییتری خود ضمن اعلام دیدار با نماینده ویژه آمریکا افزود، آموزش بانوان بر اقتصاد، سیاست و امنیت تاثیرات زیادی خواهد داشت.

معاون وزیر خارجه قطر گفت، دیدار خوبی با نماینده ویژه آمریکا پیرامون وضعیت زنان و دختران در افغانستان داشته و در رابطه با اقدامات عملی برای پرداختن به مساله آموزش دختران در افغانستان تبادل نظر کرده است.

این دیدار در حالی انجام شده که کمتر از ده روز تا آغاز سال جدید آموزش در افغانستان باقی مانده و طالبان تا هنوز دروازه مکاتب را به روی دختران باز نکرده‌اند.

همزمان،‌ حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان نیز در دیدار با کاردار اتحادیه اروپا بر لزوم بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران تاکید ورزیده است.

این در حالی است که دانش‌آموزان و معلمان مکاتب در افغانستان از طالبان می‌خواهند تا حق تحصیل را به آن‌ها بازگردانند و بیش از این نسبت به آموزش دختران بی‌تفاوت نباشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.