">
تلویزیون چکاد

محرومیت حق تحصیل زنان بر مشکلات اقتصادی دانشگاه های خصوصی افزوده است

108

شماری از مسئولان دانشگاه های خصوصی در هرات ضمن برشماری مشکلات عدیده ای که پس از ممنوعیت تحصیل دختران عاید حالشان شده میگویند نبود دانشجویان دختر باعث مشکل اقتصادی کلان در راستای پیشبرد امور آنان گردیده است. آنان همچنان ضمن تاکید بر تبعات بد این موضوع می گویند در آینده نزدیک دانشگاه ها و مراکز علمی با کمبود استادان بانو روبرو می گردند که حل این معضل زمان زیادی را در بر خواهد گرفت.

مسئولان دانشگاه ها همچنان می افزایند آنان آماده اند تا در راستای حل معضل ممنوعیت تحصیل بانوان به حکومت ارائه راهکار نمایند. آنان میگویند باز شدن دانشگاه ها و مکاتب بر روی بانوان  بر وجهه ملی و بین المللی حکومت تاثیر بسزایی دارد.

در همین حال این مسئولان با ابراز خوشبینی از حل شدن این معضل از حکومت می خواهند تا در این راستا تصمیم معقول بگیرند و نیمی از بدنه جامعه را دوباره به خانواده دانشگاه ها برگردانند.

مدتی پیش طالبان طی حکمی ورود دختران دانشجو در دانشگاه ها را ممنوع کرده و در پی آن کار بانوان در موسسات داخلی و خارجی را هم تعلیق کردند. این احکام واکنش های تند ملی و بین المللی را هم در پی داشت اما طالبان در نشست‌های مختلف از منع کار و تحصیل زنان دفاع کرد‌ه‌ بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.