">
تلویزیون چکاد

طالبان از بازگشت بیشتر از ۵۰۰ مقام پیشین افغان به کشور خبر داد

138

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستان در تازه‌ترین آمار خود مدعی شده است که دستکم ۵۰۰ نفر از اعضای دولت اشرف غنی که پس از سرنگونی کابل به خارج از کشور فرار کرده بودند به کشور خود بازگشته‌اند.

وثیق، سخنگوی این کمیسیون می‌گوید، از آغاز فعالیت کمیسیون تماس طالبان بیشتر از ۵۰۰ نفر از شخصیت‌های افغان به کشور بازگشته‌اند و تلاش‌های این گروه برای بازگشت دیگر شخصیت‌ها نیز ادامه دارد.

این در حالی است که به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان، بسیاری از سیاسیون و بازرگانان برجسته افغانستان از این کشور خارج شدند.

همزمان،‌ طالبان خواستار بازگشت نخبگان و رهبران سیاسی دولت پیشین و افغانستان شده و اطمینان می‌دهند که امنیت این افراد را تامین می‌کنند، در حالی که گزارش‌های متعددی از کشته شدن نظامیان پیشین دولت اشرف غنی به دست نیروهای طالبان در ولایت‌های مختلف منتشر می‌شود.

گفتنی است، با وجود بازگشت شماری از مقامات دولت پیشین، در هیچ یک از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی افغانستان از روسا یا وزرایی که جزو نیروهای طالبان نبوده‌اند استفاده نشده است و در تمام وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی، رییس و معاون رییس یا وزیر ملاهای طالبان هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.