">
تلویزیون چکاد

لوی سارنوال پیشین از فساد گسترده در حکومت اشرف غنی خبر داد

226

فرید حمیدی، لوی سارنوال پیشین افغانستان می‌گوید، اشرف غنی، رییس جمهور فراری این کشور در میان پنج هزار زندانی آزاد شده طالبان، ده‌ها مجرم خطرناک را نیز آزاد کرده است.

به گفته آقای حمیدی، افرادی که به بهانه عفو طالبان رها شده‌اند متهمان به جرایم سنگینی همچون قاچاق مواد مخدر، تجاوز جنسی و اختطاف بوده‌اند.

آقای حمیدی تاکید ورزید که این افراد به دلیل فساد گسترده و در سطح بالا در حکومت اشرف غنی توانسته‌اند از زندان رها شوند.

او در ادامه تصریح کرد، تعداد این افراد که از زندان رها شده‌اند به ۷۰۰ نفر می‌رسید و دارای جرایمی بوده‌اند که نباید مورد عفو قرار می‌گرفتند.

وی در بخشی از اظهارات خود به انس حقانی، از اعضای ارشد طالبان و شبکه حقانی نیز اشاره کرده و گفت، نظام قضایی و عدلی در افغانستان برای رهایی این فرد نادیده گرفته شد و او با یک معامله سیاسی وارد اجتماع شد.

لوی سارنوال پیشین افغانستان طالبان را به عدم تعهد به محو فساد متهم ساخته و گفت، در یک سال گذشته، این گروه هیچ یک از مقامات خود را مورد بازرسی جهت مبارزه با فساد قرار نداده، در حالی که در بدنه طالبان نیز فساد سیستماتیک وجود دارد.

این در حالی است که حکومت اشرف غنی همواره به دلیل فساد گسترده و قرار گرفتن در فهرست فاسدترین دولت‌های جهان مورد انتقاد گسترده داخلی و خارجی بوده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.