">
تلویزیون چکاد

سیگار: نیمی از جمعیت افغانستان در حبس خانگی هستند

181

اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان یا سیگار با انتشار گزارشی نوشته است، طالبان نیمی از جمعیت این کشور را در حبس خانگی قرار داده است.

سیگار تاکید ورزیده، با وجود اینکه طالبان نیمی از جمعیت افغانستان را در حبس خانگی قرار داده، اما از زمان تسلط این گروه بر افغان‌ها آمریکا تا هشت میلیارد دالر برای افغانستان و مهاجران افغان کمک کرده است.

وی در این گزارش تاکید شده است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، دستاوردهای زنان و دختران افغانستان که طی ۲۰ سال گذشته به دست آمده و افتخار افغانستان محسوب می‌شد در کمتر از یک ماه نابود شد.

به گفته سیگار، طالبان با صدور فرمان‌های متعدد و هدفمند زنان را از زندگی عمومی حذف کرده‌اند، ‌چرا که دختران توانایی ادامه تحصیل بالاتر از صنف ششم و دانشگاه‌ها را ندارند.

در این گزارش همچنین آمده است که آمریکا بزرگ‌ترین کمک‌کننده برای افغانستان است و تاکنون دو میلیارد دالر کمک‌های بشری و توسعه‌ای برای افغانستان فراهم کرده است.

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان پس از خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان، این کشور وارد بحران بشری، ‌فروپاشی اقتصادی و نقض گسترده حقوق زنان و حقوق بشر شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.